עורך דין ביטוח לאומי

תוכן עניינים

עורך דין המייצג מול ביטוח לאומי מבטיח שתקבלו את מה שמגיע לכם מהמל"ל, ומלווה אתכם משלב הגשת התביעה ועד לקבלת הכסף, כולל ייצוג בוועדות. המל"ל הוא אחד המוסדות השמרניים והנוקשים ביותר במדינה, טוב שיש מי שיודע איך לעבוד מולו.

ביטוח לאומי? עו"ד לצידך, ברגעים הקשים של החיים

לביטוח לאומי מגיעים אחרי פגיעות וטראומות שונות, שמצריכות התמודדות ארוכה וקשה ואינסוף מוטיבציה וכוחות נפש.
למרבה הצער, ביטוח לאומי לא ממש מסייע לנפגע.
בירוקרטיה מסובכת, החלטות נוקשות וגרירת רגליים עצלה מעכבים את הכספים שמגיעים לכם. המתח הכלכלי מתווסף למתח הנפשי ופוגע ביכולת ההתמודדות עם הקושי.
בדיוק בשביל זה יש עורך דין בתחום ביטוח לאומי: מקסימום שקט, ומקסימום כסף. הוא גם מלווה אתכם בתביעה ומדריך אתכם ועושה סדר בבלגן, וגם משיג את הסכום המקסימלי שניתן להוציא במקרה שלכם. בנוסף, אם נדרש ייצוג בבית הדין לעבודה, כאשר יש מחלוקת בשאלה משפטית רק עו"ד יכול לייצג אתכם ולא ניתן לקבל ייצוג בביה"ד ע"י חברות למיצוי זכויות.

עורך דין לענייני נזיקין
עורך דין ביטוח לאומי

הכרה כפגיעה בעבודה

הקצבה החודשית של נפגע עבודה מחושבת כאחוזים מתוך גובה המשכורת.. הגובה המקסימלי של הקצבה עומד על 34,234 ש"ח לחודש.

אילו פגיעות מוכרות כפגיעות עבודה?

ע"פ חוק הביטוח הלאומי (התשנ"ה 1965) פרק ה' / סעיף 79, תאונת עבודה היא: "תאונה שאירעה תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו". סעיף 85 בחוק מגדיר מחלת מקצוע ככזו ש"לפי אופיה וגורמיה… יש לראותה כסיכון מקצועי".

מיקרוטראומה

נוסף לתאונות עבודה ומחלות מקצוע, הכיר ביה"ד לעבודה במושג 'מיקרוטראומה' – הלכה משפטית, לא חקיקתית, שמאפשרת הכרה כפגיעת עבודה למי שמחלתם נובעת מפגיעה מצטברת בשל אופי העבודה. זו יוצרת מקרים אפורים רבים, שבהם ניתן לקבל הכרה כפגיעת עבודה הליך זה דורש הוכחות, חוות דעת מוכרות ונימוקים ראייתיים. כשמדובר במיקרוטראומה, פעמים רבות הנזק לא יוכר כפגיעת עבודה ללא ייצוג של עורך דין מומחה בתחום, המכיר את הפסיקה הנוהגת.

קביעת דרגת הנכות

דרגת הנכות משפיעה כמובן על גובה הפיצוי, בין בפגיעות עבודה ובין בפגיעות אחרות. בביטוח לאומי וועדות רפואיות לצורך קביעת דרגת הנכות. בוועדות אלו מציגים את כל המסמכים הרלוונטיים; מפרטים את כל הליקויים הרפואיים, והקשיים בתפקוד ועוברים בדיקה גופנית ע"י רופא הוועדה.
עורך דין המתמחה בביטוח לאומי דואג להעברת התיעוד הרלוונטי ובמידת הצורך גם להפניית הנפגע לקבלת חוות דעת מומחים, בקיאות בספר הליקויים מאפשרת לו להציג את הדברים כך שהם יענו לתנאים המגדירים דרגת נכות מסוימת.

אפשר לערער

הוועדה הרפואית של המל"ל היא לא המילה האחרונה. יש אפשרות לערער בתוך עד 60 יום ממועד קבלת ההחלטה. ההחלטה תועבר לדיון נוסף בוועדת עררים. גם על החלטתה של וועדת העררים ניתן לערער (רק בשאלה משפטית ולא רפואית). כאן כבר יהיה צורך לפנות לבית הדין לענייני עבודה.
מובן שהערעור דורש השקעת זמן, מאמץ ולעתים קרובות גם כסף. כך שאת ההחלטה האם כדאי לערער לא מומלץ לקבל לבד. עורך דין המתמחה בביטוח לאומי ידע להעריך אם הסיכוי שווה את ההשקעה.

שכר טרחת עורך דין בביטוח לאומי

החל משנת 2015 נכנס לתוקף החוק שמגביל את שכר הטרחה של עורך דין ביטוח לאומי. השכר המקסימלי שמותר לגבות מכם עבור ייצוג מול ביטוח לאומי משתנה בהתאם להיקף העבודה והייצוג ולהיקף המענק שלכם. השכר נלקח באחוזים מתוך המענק/קצבה שאתם מקבלים, למעט דמי פתיחת תיק שהם סכום קבוע. אם עו"ד בוחר לקחת דמי פתיחת תיק, זה על חשבון אחוז אחד משאר השכר. למשל, עו"ד שגובה דמי פתיחת תיק יקבל מקסימום בין 11.5% – 15.75% במקרה שבו השכר המקסימלי הוא 12.75%-17%.

עורך דין מומחה בביטוח לאומי ידאג שלא תיפלו על בירוקרטיות מתישות, או קבלת החלטות פזיזה. הכסף מגיע לכם, אתם צריכים להגיע אליו.

עורך דין ביטוח לאומי הינו עורך דין המתמחה בטיפול בתיקים הקשורים לקצבאות ביטוח לאומי ותביעות נכות

רצוי להזמין עורך דין ביטוח לאומי כאשר אתם נתקלים בקשיים בקבלת או בפנייה לקבלת קצבאות ביטוח לאומי או תביעות נכות. הם יכולים לספק ליווי משפטי ולייצג אותך לאורך כל התהליך.

עורך דין ביטוח לאומי יכול לספק שירותים שונים, לרבות סיוע בהשלמת תהליך הגשת הבקשה, איסוף ראיות רפואיות נחוצות, ייצוג בדיונים וערעור על דחיות הטבות.

עורך דין ביטוח לאומי יכול לסייע על ידי הערכת המקרה שלך, איסוף ראיות רפואיות, הכנת ניירת הכרחית, ייצוגך בדיונים, חקירה נגדית של עדים והצגת טיעונים לתמיכה בתביעת הנכות שלך.

עורכי דין לביטוח לאומי עובדים לרוב על בסיס עמלת מגירה, מה שאומר שהם מקבלים תשלום רק אם אתה זוכה בתיק שלך. העמלה היא בדרך כלל אחוז מהתשלום החוזר שאתה מקבל, עם מגבלה מקסימלית שנקבעה בחוק.

אמנם ניתן לטפל בתיק הביטוח הלאומי שלך בעצמך, אך עורך דין יכול להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה שלך. יש להם מומחיות בניווט במערכת המשפט המורכבת ויכולים לספק הדרכה חשובה לאורך כל התהליך.

אתה יכול למצוא עורך דין ביטוח לאומי אמין על ידי בקשת הפניות מחברים, משפחה או עורכי דין אחרים. אתה יכול גם לחפש במדריכים מקוונים, לבדוק איגודי עורכי דין מקומיים או לפנות לארגוני סיוע משפטי לקבלת המלצות.

דילוג לתוכן