עורך דין תאונות עבודה

תוכן עניינים

עורך דין מומחה  בתאונות עבודה מלווה נפגעים לאחר תאונות שעשויות להיות מוכרות כתאונות עבודה, ומייצג אותם בביטוח הלאומי ובמידת הצורך גם בבית המשפט לענייני עבודה. מהם תאונות אלו ומה תפקידו של עורך דין בתחום תאונות עבודה?

תאונת עבודה - מהי?

כל תאונה שאירעה בזמן העבודה, במקום העבודה, בדרך מהעבודה ואליה, או עקב העבודה נחשבת תאונת עבודה. תאונת עבודה היא אחת מהצורות של פגיעה בעבודה, שעליה תגמולי ביטוח לאומי לעיתים גבוהים באופן משמעותי לעומת פגיעה שלא בעבודה.

עורך דין לענייני נזיקין
עורך דין תאונות עבודה

נפגעי עבודה - למה זה כל כך משתלם?

מבוטחי ביטוח לאומי שמוכרים כנפגעי עבודה זכאים לדמי פגיעה לנפגעי עבודה ובמקרה שנקבעת נכות הם זכאים למענק חד פעמי או לקצבה חודשית. מסיבה זו, כאשר מתרחשת תאונה שעשויה להיחשב כתאונת עבודה, שווה להשקיע כל מאמץ כדי שהיא אכן תהיה מוכרת כתאונת עבודה. זה תפקידו של עורך דין המתמחה בתאונות עבודה.

מתי תאונה יכולה להיחשב כתאונת עבודה?

תאונה שהתרחשה במהלך העבודה, בדרך אל העבודה או ממנה.

גם אם נפלנו ונחבלנו בדרכנו לעבודה התאונה היא תאונת עבודה. אלא מה, אם עצרנו בדרך לבלות, לשתות קפה, לפגוש חבר ולסדר עניינים בבנק – תאונה שהתרחשה במהלך סטייה מהדרך לא תיחשב כתאונת עבודה. חשוב להדגיש שיש מקרי ביניים (בדרך פגשתי חבר, והארכתי מעט את הדרך כדי ללוות אותו)… בכל מקרה 'אפור' כזה כדאי להיעזר בעורך דין תאונות עבודה.

לכלל זה הגדיר החוק שני יוצאים מן הכלל ייחודיים:

  • אדם שמלווה את ילדיו (לעניין זה 'ילד' מוגדר עד גיל 10, אלא אם הוא סובל מליקוי שדורש ליווי מבוגר גם בגיל בוגר יותר) למקום הלימודים או ממנו, כשהוא בדרכו לעבודה או ממנה – ליווי הילדים לא ייחשב לסטייה מהדרך.
  • אדם שמתפלל בקביעות בדרך לעבודה או ממנה, התפילה אינה נחשבת סטייה מהדרך.

תאונת עבודה שהתרחשה שלא במקום העבודה

יש מקומות נוספים שגם בהם תאונה תחשב כתאונת עבודה:

  • מקום האוכל בזמן הפסקת הצהריים המסוכמת של העובדים
  • מקום שהעובד הגיע אליו לצורך מילוי תפקיד מטעם העבודה
  • מקום בחינה שעובד יצא אליו לפי חוק החניכות או חוק שירות התעסוקה

תאונה שנגרמה בגלל רשלנות המעביד

במקרים רבים תאונות נגרמות בגלל רשלנות המעסיק: למשל, עובד שנפל מפיגום בגלל סולם או מכשור לא תקינים. במקרים אלו ניתן להגיש תביעה נגד המעסיק.

היכן מייצג עורך דין תאונות עבודה?

עורך דין תאונות עבודה מלווה את התביעה של נפגעי עבודה בכל שלב. בתחילה, התביעה היא מול ביטוח לאומי, בוועדה הרפואית ובוועדת הערר במידת הצורך. 

מקרים נוספים שמגיעים לביהמ"ש הם מקרים של תביעת רשלנות, שבה המעסיק נאשם ברשלנות שגרמה לתאונה ולכן הוא נדרש לשלם פיצויים.

אם נפגעתם בעבודה מתאונה, דבר ראשון – פנו לקבלת טיפול רפואי. דבר שני – פנו לעורך דין מומחה לתאונות עבודה שידאג שתקבלו את המקסימום שמגיע לכם…

שאלות נפוצות:

עורך דין תאונות עבודה מתמחה בטיפול בתיקים משפטיים הקשורים לפציעות או תאונות בעבודה. הם מספקים ייצוג משפטי לאנשים שנפגעו בעבודה.

כדאי לשקול לשכור עורך דין תאונות עבודה אם נפגעת בתאונת עבודה, תביעת הפיצויים של העובדים שלך נדחתה, המעסיק חולק על תביעתך, או אם הפציעות שלך חמורות ודורשות טיפול רפואי משמעותי.

עורך דין תאונות עבודה מציע מגוון שירותים לרבות ייעוץ משפטי, ייצוג במשא ומתן מול מעסיקים וחברות ביטוח, סיוע בהגשת תביעות פיצויים לעובדים וייצוג בתביעות במידת הצורך.

עורכי דין רבים לתאונות עבודה עובדים על בסיס שכר טרחה, כלומר הם מקבלים תשלום רק אם תזכה בתיק שלך. שכר הטרחה הוא בדרך כלל אחוז מהפיצוי שנפסק. חשוב לדון על עמלות והסדרי תשלום מראש.

אתה יכול לטפל בתביעת הפיצויים של העובדים שלך ללא עורך דין, במיוחד אם הפגיעה היא קלה והתביעה פשוטה. עם זאת, אם התביעה שלך מורכבת, נדחתה או כרוכה בפציעות משמעותיות, מומלץ להתייעץ עם עורך דין.

אם תביעת הפיצויים של העובדים שלך נדחית, עורך דין תאונות עבודה יכול לעזור לך לערער על ההחלטה, לאסוף ראיות נוספות ולייצג אותך בדיונים או בהליכים בבית המשפט במידת הצורך.

במקרים רבים, חוקי הפיצויים לעובדים מונעים מהעובדים לתבוע את מעסיקיהם בגין פגיעות במקום העבודה. עם זאת, אם הפציעה שלך נגרמה על ידי צד שלישי (אדם אחר מלבד המעסיק או עמיתך לעבודה), ייתכן שתוכל להגיש תביעה בגין נזקי גוף.

לאחר תאונת עבודה יש לפנות לטיפול רפואי, לדווח על התאונה למעסיק, לתעד את האירוע ואת פציעותיכם ולהתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה על מנת להבין את זכויותיכם והאפשרויות המשפטיות שלכם.

מגבלת הזמן להגשת תביעת פיצויי עובדים משתנה בהתאם לתחום השיפוט. חשוב להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה בהקדם האפשרי על מנת להבטיח עמידה בכל המועדים.

בעת בחירת עורך דין תאונות עבודה, קחו בחשבון את ניסיונו, הרקורד, ההתמחות במקרים של פגיעה במקום עבודה, סגנון התקשורת ומבנה שכר הטרחה. עורכי דין רבים מציעים ייעוץ חינם, אשר יכול לעזור לך לקבל החלטה מושכלת.

זכור כי מידע זה ניתן להכוונה כללית ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי מעורך דין מוסמך. חוקים ותקנות לגבי תאונות עבודה יכולים להשתנות לפי תחום שיפוט, לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין הבקיא בחוקים

דילוג לתוכן