עורך דין תאונות תלמידים

תוכן עניינים

תאונות תלמידים הן אף פעם לא נעימות, אך לצערנו הן די נפוצות. פציעות בדרגות שונות יכולות להתרחש במסגרת בית הספר היסודי, החטיבה והתיכון, וכדאי לדעת כי האחריות של המוסד החינוכי ממשיכה גם מחוץ לכותלי בית הספר. הורים רבים כלל לא מודעים לזכויות המגיעות לילדיהם בעקבות פציעה, ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן. הכנו לכם מאמר קצר שמסכם את כל המידע שחשוב להכיר בנוגע לתאונות תלמידים.

כיצד נגדיר תאונת תלמידים?

החוק הישראלי בנושא קובע כי כל מקרה בו ילד או ילדה הנמצאים בין גיל 3 ל-18 ומשתייכים למוסד חינוכי הכפוף למשרד החינוך עוברים תאונה כלשהי המשפיעה על גופם, ייחשב כתאונת תלמידים. חשוב לדעת ולזכור כי כל תלמיד ותלמידה בישראל מבוטחים בפוליסה המכסה תאונות אישיות מטעם המוסד החינוכי בהם הם לומדים, מה שאמור לספק להם הגנה מלאה במקרה של תאונה.

עורך דין תאונות תלמידים
עורך דין תאונות תלמידים, קרדיט: shutterstock

מהו כוחו של ביטוח תאונות תלמידים?

ביטוח תאונות אישיות עבור ילדים הוא ביטוח נרחב במיוחד, שמכסה מקרים רבים שהילד יכול לעבור, כדוגמת:
– תאונה שנגרמה בעקבות פעילות לימודית
– מגע עם חומרים מסוכנים לאדם
– נפילות ממקומות גבוהים
– פגיעה שנוצרה בעקבות מגע עם בעל חיים (שריטה, הכשת נחש, נשיכה ועוד)
– כוויות
– פגיעה מינית
– התעללות מסוגים שונים

ביטוח תאונות תלמידים מכסה עוד מקרים רבים, שחשוב להכיר לעומק. עם זאת, כדאי גם להכיר את המקרים המעטים הפוליסה אינה מכסה, כדוגמת נזיקין שנגרמו בעקבות כוח עליון (למשל אסונות טבע), תאונות דרכים, מצב רפואי קודם של התלמיד ועוד.

האם כל תביעה בגין תאונת תלמידים תזכה אותי בפיצוי?

לצערנו, לא כל תביעת בבית משפט המוגשת בגין תאונת תלמידים תזכה את התובעים בפיצויים כספיים. בכדי שבית המשפט יוכל לפסוק לפיצויים, על עורך הדין המתמחה בתאונות תלמידים להציג מסמכים ועדויות שונות להשפעות התאונה על התלמיד. במידה והתאונה גרמה לתלמיד פגיעה מתמשכת שפגעה ביכולות התפקוד שלו או חלילה נכות קבועה, סביר להניח שבית המשפט יפסוק לטובת מתן פיצויים עבור התלמיד שנפגע.

איך נדע שתאונה של תלמיד מצדיקה פנייה לעורך דין?

כל תאונה של תלמיד מצריכה פנייה ראשונית לעורך דין המתמחה בתאונות תלמידים. ההמלצה הרווחת היא לפנות לגורמי המקצוע כמה שיותר קרוב למועד התאונה הראשוני, כך שעורכי הדין יוכלו לקבל ממכם עדויות ומסמכים כמה שיותר מהימנים. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי ניתן להגיש תביעה בגין תאונת תלמידים גם שלוש שנים לאחר שהאירוע המקורי יתרחש. חשוב לקחת בחשבון שבמקרים אלו, סיכויי התלמיד לקבלת פיצויים קטנים אם הוא אינו סובל מפגיעה משמעותית ממושכת.

בכדי שנוכל להעביר את התביעה שלכם לבית המשפט, יהיה עלינו לאגד את כל המסמכים הרלוונטיים, למשל:
– העתק של פוליסת הביטוח של התלמיד מהמוסד החינוכי בו הוא לומד
– ייפוי כוח (על מנת שנוכל לייצג אתכם בבית המשפט)
– מסמכים רפואיים הנוגעים לתאונה
– טופס ויתור על סודיות רפואית

ייתכן ויעלה צורך בטפסים נוספים, אותם הצוות המשפטי יבקש מכם במהלך העבודה על התיק שלכם.

שאלות נפוצות:

תאונת תלמידים היא כל אירוע שבו ילד או ילדה בגילאי 3 עד 18, הלומדים במוסד חינוכי כפוף למשרד החינוך, נפגעו כתוצאה מפעילות לימודית, משחק, טיול או כל פעילות אחרת במסגרת המוסד החינוכי.

ביטוח תאונות תלמידים הוא ביטוח נרחב מאוד, המכסה מגוון רחב של מקרים, לרבות:

  • תאונה שנגרמה בעקבות פעילות לימודית
  • מגע עם חומרים מסוכנים לאדם
  • נפילות ממקומות גבוהים
  • פגיעה שנוצרה בעקבות מגע עם בעל חיים
  • כוויות
  • פגיעה מינית
  • התעללות מסוגים שונים

לא. בכדי לזכות בפיצויים, על התביעה להוכיח כי התאונה נגרמה עקב רשלנות של המוסד החינוכי. במקרים שבהם התאונה נגרמה כתוצאה מרשלנות של התלמיד עצמו, או כתוצאה מכוח עליון, סביר להניח שהתביעה תידחה.

מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתאונות תלמידים בכל מקרה של תאונה המערבת ילד או ילדה בגילאים הרלוונטיים. עורך הדין יוכל לבחון את הנסיבות של התאונה ולהעריך את סיכויי התלמיד לקבלת פיצויים.

על מנת להגיש תביעה בגין תאונת תלמידים, יש צורך להגיש את המסמכים הבאים:

  • העתק של פוליסת הביטוח של התלמיד
  • ייפוי כוח
  • מסמכים רפואיים
  • טופס ויתור על סודיות רפואית

ייתכן ועולה צורך במסמכים נוספים, בהתאם לנסיבות הספציפיות של התאונה.

התלמיד שנפגע בתאונת תלמידים עשוי להיות זכאי לפיצויים בגין הנזקים שנגרמו לו, לרבות:

  • הוצאות רפואיות
  • הפסד ימי לימודים
  • כאב וסבל
  • נכות
  • הפסד כושר עבודה

סכום הפיצויים נקבע בהתאם לנסיבות הספציפיות של התאונה, ובין היתר, בהתאם לחומרת הפציעה, משך ההחלמה, השלכות הפציעה על חיי התלמיד ועוד.

תאונות תלמידים הן אירועים טרגיים שיכולים להוביל לנזקים משמעותיים לילד או ילדה. במקרים שבהם התאונה נגרמה עקב רשלנות של המוסד החינוכי, התלמיד עשוי להיות זכאי לפיצויים. מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתאונות תלמידים בכל מקרה של תאונה המערבת ילד או ילדה בגילאים הרלוונטיים.

במידה ואתם או אחד היקרים שלכם עבר תאונה במסגרת לימודית, אנחנו ב"גדעון פנר – משרד עורכי דין" נשמח לעמוד לרשותכם. המשרד שלנו מתמחה בדיני נזיקין, לרבות נזקי גוף ורשלנות רפואית. נשמח לעבוד עבורכם בכדי שהילדים שלכם יוכלו להתרכז בתהליך ההחלמה ולקבל את כל מה שמגיע לכם. במידה ויש לכם עוד שאלות בנוגע לעורך דין תאונות תלמידים או שאתם רוצים להגיע לפגישה, אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר באמצעות הטלפון: 0737787995.

*המידע המופיע במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ משפטי. מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בדיני נזיקין לפני נקיטת כל פעולה.

המשרד לא יהיה אחראי לכל נזק, ישיר או עקיף, שייגרם כתוצאה מהסתמכות על המידע המופיע במאמר זה.

דילוג לתוכן