עורך דין לענייני נזיקין

תוכן עניינים

אחד התחומים המשפטיים מוכר בשם דיני נזיקין. התחום מתייחס למצבים בהם נגרמו נזקים לאדם בגופו או ברכושו. במקרה בו אדם חווה פגיעה אישית או מתמודד עם עוולה הוא יכול לדרוש מהמזיק פיצוי כספי בתביעת נזיקין. בתביעה תהיה התייחסות לנזק על כל היבטיו במטרה לפצות את הניזוק על הנזק שנעשה כנגדו ברשלנות או במזיד.

מה נכלל תחת ההגדרה של נזק?

תביעת נזיקין יכולה להיות קשורה לכל נזק בכל תחום; רפואי, נפשי, נזק ברכוש, פגיעה במוניטין ועוד. התביעה נועדה לפצות את הניזוק בהתאם לחומרת הנזק שהוא ספג כתוצאה ממעשה מכוון או מרשלנות. כמו כן התביעה נועדה להרתיע ולמנוע מצבים בהם אנשים מזיקים לאחרים ברשלנות או במזיד. תביעת נזיקין מוגשת מול חברות ביטוח, המוסד לביטוח לאומי, גופים ממשלתיים ואנשים פרטיים. בכל תביעת נזיקין צריך הניזוק להוכיח 51% מהתביעה כדי שהתביעה תתקבל והמזיק יפצה את הקורבן בגין הנזק.

ענייני נזיקין
עורך דין לענייני נזיקין

אילו תביעות נכללות תחת הכותרת תביעת נזיקין?

דיני נזיקין כוללים תביעות מסוגים שונים. התביעות הנפוצות ביותר הינן רשלנות רפואית, תאונות דרכים, נזקים שנגרמו לבניין על ידי קבלן שיפוצים ועוד. התביעות חותרות לפיצוי כספי שיינתן בגין פגיעה ביכולת התפקוד, עבור הוצאות רפואיות או בגין פגיעה ביכולת ההשתכרות. גובה הפיצוי נקבע בהתאם למידת הנזק שנגרמה לניזוק.

שני סוגים של ראשי נזק

בתביעות נזיקין יש התייחסות לשני סוגים של ראשי נזק.
1. ראש נזק ממוני – נזק ממוני שנגרם לניזוק. נזק שניתן למדוד, לדוגמה, הוצאות בגין מטפלים סיעודיים, עלויות אשפוז וכדומה. חישוב נזק זה הינו קל לחישוב.
2. ראש נזק לא ממוני – נזק משמעותי אך הוא אינו נמדד בכמויות. לדוגמה, פגיעה באיכות החיים, עוגמת נפש וכדומה.

כיצד ניתן להגדיל את סיכויי ההצלחה בתביעת נזיקין?

כאשר אדם מגיש תביעת נזיקין הוא מעוניין שהתביעה שלו תתקבל והוא אכן יקבל לידיו את כספי הפיצויים שמגיע לו לקבל. כדי להגדיל את הסיכויים חשוב לפעול באופן הנכון והמומלץ. ראשית יש להגיש את כל המסמכים הרלוונטיים לתביעה. כולל חוות דעת רפואית, קבלות על הוצאות בגין המצב הרפואי, מסמכי אשפוז וכדומה. במקרים מסוימים כדאי לפנות לקבלת חוות דעת רפואית בתשלום במטרה להוכיח את העוולה ואת הנזק, וכך להגדיל את הסיכוי לקבלת התביעה ואישור כספי הפיצויים.

תזמון נכון להגשת התביעה

חשוב גם לדעת כיצד לתזמן את התביעה, זאת כדי לייעל את ההתנהלות ואת התוצאות. זאת כי במקרים רבים חומרת הנזק מתבררת רק לאחר תקופה מסוימת. רק לאחר מתן טיפול ראשוני ניתן לדעת במה יהיה כרוך השיקום, רק לאחר קבלת שמאות להערכת הנזק ניתן לדעת בדיוק מהו הנזק ברכוש.

כיצד ניתן לתבוע גופים גדולים וחזקים?

האזרח הקטן חש לפעמים מוגבל וחסר יכולות, במיוחד מול גופים גדולים וחזקים כמו הביטוח הלאומי או חברות ביטוח. כי איך אצליח אני להוכיח את הנזק, מול סוללת אנשי המקצוע המנוסים של החברה? התשובה היא כן! כל אזרח יכול להגיש תביעת נזיקין ולהוכיח את הנזק שנגרם לו. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא בליווי עורך דין מומחה בהגשת תביעות נזיקין.

ליווי עורך דין בתביעות נזיקין

כדי להגיש תביעת נזיקין באופן הנכון וכדי לממש את הזכויות שמגיע לכם ליהנות מהן בגין הנזק, חשוב להיעזר בעורך דין נזיקין מומחה ומומלץ. ההמלצה היא לפנות אל עו"ד מומחה בשלב מוקדם במטרה לנהל נכון את ההליך. עו"ד יספק לכם ייעוץ והכוונה, יספק לכם ליווי בהגשת התביעה, המצאת מסמכים נחוצים להוכחת הנזק ועוד.

עורך דין נזיקין הוא עורך דין המתמחה בטיפול בתיקים הקשורים לעוולות אזרחיות, המכונות עוולות. הם מייצגים יחידים או גופים (תובעים) שנגרמו לנזק או לפציעה עקב פעולות או רשלנות של אחרים ומבקשים פיצוי על ההפסדים שלהם.

עורכי דין לענייני נזיקין מטפלים במגוון רחב של תיקים, לרבות תביעות נזקי גוף, רשלנות רפואית, אחריות למוצרים, חבות בחצרים, לשון הרע, מוות שלא כדין ועוד רבים אחרים. בעיקרו של דבר, כל מקרה הכרוך בנזק או פציעה שנגרמו על ידי מעשיו או רשלנות של מישהו יכול להיכנס לסמכותו של עורך דין נזיקין.

תפקידו העיקרי של עורך דין נזיקין הוא לסנגר עבור לקוחותיהם שסבלו מנזק או פגיעה עקב פעולות או רשלנות של אחרים. הם חוקרים את התיק, אוספים ראיות, מראיינים עדים, מנהלים משא ומתן עם חברות ביטוח או צדדים מנוגדים, ובמידת הצורך מתדיינים בעניין בבית המשפט כדי לבקש פיצוי על ההפסדים של לקוחותיהם.

עורכי דין בתחום הנזיקין דורשים שילוב של ידע משפטי, כישורים אנליטיים, כישורי משא ומתן ויכולות הסברה חזקות. עליהם להיות בעלי הבנה מעמיקה של חוקי הנזיקין, הליכים משפטיים ותקדימים מקרים. כישורי תקשורת מצוינים, בכתב ובעל פה, הם גם חיוניים להצגת טיעונים יעילה ולניהול משא ומתן להסדרים.

כדי למצוא עורך דין נזיקין מוסמך, אתה יכול להתחיל בבקשת המלצות מחברים, משפחה או עורכי דין אחרים. בנוסף, תוכל להתייעץ עם איגודי עורכי דין מקומיים, ספריות משפטיות או פלטפורמות מקוונות המספקות הפניות לעורכי דין. חשוב לחקור את הניסיון, הרקורד ותחומי ההתמחות של עורך הדין לפני קבלת החלטה.

במהלך התייעצות ראשונית, עורך דין הנזיקין יקשיב לתיק שלך, ישאל שאלות רלוונטיות ויעריך את היתרונות והאתגרים הפוטנציאליים. הם עשויים לספק סקירה כללית של ההליך המשפטי, לדון בזכויות שלך ולתת לך הערכה ראשונית של המקרה שלך. פגישת ייעוץ זו מציעה לכם גם הזדמנות לשאול שאלות על ניסיונו וגישתו של עורך הדין.

תקופת ההתיישנות להגשת תביעת נזיקין משתנה בהתאם לתחום השיפוט וסוג התיק. היא קובעת מגבלת זמן במסגרתה יש להגיש תביעה לאחר התרחשות הנזק או הפציעה. חיוני להתייעץ עם עורך דין נזיקין בהקדם כדי להבין את חוק ההתיישנות הספציפי החל על המקרה שלך.

כן, עורכי דין לנזקי גוף נחשבים בדרך כלל תת-קבוצה של עורכי דין נזיקין. מקרי נזקי גוף, הכוללים פגיעה או פגיעה באדם פרטי.

דילוג לתוכן