עורך דין מומחה ברשלנות רפואית בקיא לא רק במשפטים כי אם גם בתחומים שונים ברפואה. בתביעות מול גופים גדולים כמו קופות חולים ומרכזי בריאות, חשוב לבחור בעורך דין בעל מוניטין.

איך עורך דין ברשלנות רפואית יכול לעזור לכם לנצח

עורך דין לתביעות רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית עלולות להיות לא פשוטות. ראשית, התביעות מלוות באמוציות ורגשות קשים בעקבות פגיעה שנגרמה לתובעים. שנית, פעמים רבות הנתבעים הם גופים גדולים כמו בתי חולים, קופות חולים ומרפאות. עורך דין ברשלנות רפואית מצויד בידע מקצועי לא רק מעולם המשפטים אלא גם מעולם הרפואה. הוא בקשר עם מומחים בתחומי רפואה שונים, ויודע כיצד לגשת לכל תיק, להעריך את הסיכויים להצלחה ולגבש אסטרטגיה מול מערכת המשפט.

לא מדע מדויק

רשלנות באופן כללי הינה תחום אפור, שכן מדובר בפגיעות שלא נעשו בזדון ולפעמים קשה לדעת מיהו האשם הספציפי בהן. מקרים מורכבים ביותר הם כאלה של אבחונים שגויים או לא מדויקים. במקרים כאלה פעמים רבות יש אכן חילוקי דעות בין רופאים, שהרי רפואה איננה מתמטיקה וכל רופא עשוי לראות את הדברים מעט אחרת. אם כן, עורך דין טוב הוא המפתח להצלחה בתביעות רשלנות רפואית.

מקרים נפוצים של רשלנות רפואית

יש תחומים שבהם נפוצה במיוחד רשלנות רפואית, ועורך דין רשלנות רפואית צובר ידע ומומחיות בתחומים ספציפיים אלו:

  • מיילדות: התחום שבו לפי חלק מההערכות מוגשות מעל 50% מהתביעות על רשלנות רפואית. רשלנות רפואית בלידה גורמת למגוון שיבושים, החל מנזק בלתי הפיך ואף מות העובר, ועד לנזקים קשים ליולדת.
  • גניקולוגיה – הריון: רשלנות רפואית בבדיקות בהריון מביאה לסיבוכי הריון, להפלות ולידות מוקדמות שניתן היה למנוע, לנזקים לעובר וגם ללחצים נפשיים אצל היולדת (כגון מי שלא אבחנו אצל העובר שלה מום גנטי שניתן לזהות בבדיקות, ולכן היא התוודעה אליו רק לאחר הלידה ושילמה על כך מחיר נפשי כבד).
  • קרדיולוגיה: כמעט 60% מהקרדיולוגים בארה"ב דיווחו על תביעת רשלנות רפואית נגדם. מסתבר שרשלנות באבחון התקפי לב או אבחון שגוי אחר הם הגורם המרכזי לתביעות רשלנות בתחום.
  • אבחון סרטן: לא רק רופא אונקולוג, כירורג או פתולוג אחראי על אבחון סרטן. אבחון מוקדם קשור גם ברופא המשפחה, זה שאליו הגיעו התלונות הראשונות. אבחון מוקדם הוא לעתים ההבדל בין אפשרות לריפוי לבין חלילה מחלה סופנית.
  • ניתוחים: נפוצים המקרים בהם נוקטים מנתחים פרוצדורה שגויה, או בפרוצדורה נכונה אבל באיבר הלא נכון. למשל, ניתוח שמצריך כריתה של המעי הגס שבו נכרת החלק הלא נכון. במקרים אחרים, הניתוח התבצע בחוסר היגיינה מספקת; ולבסוף, סגירה לא טובה של מקום הניתוח שמאפשרת זיהום ודימום מסוכנים. תת תחום של כירורגיה הוא תחום הניתוחים הפלסטיים, שגם בהם רשלנות עלולה לגרום לנזק אסתטי ואף בריאותי.

מי מפחד מקופת החולים?

מאפיין מרכזי של נפגעי רשלנות רפואית הוא החשש להגיש תביעה נגד גופים גדולים כמו מרכזים רפואיים, וגרוע מכך, קופות חולים. מדובר בגופים עם תקציבי ענק, חוששים הנפגעים, שמגובים בעורכי דין משלהם.
אבל עורך דין מומחה ברשלנות רפואית עם ניסיון ואומץ, יודע שזה לא כך: עיון קצר בהיסטוריה של תביעות רשלנות ילמד כי במקרים רבים שבהם היה בסיס לתביעה, הפסיקה הייתה לטובת הנפגעים – שזכו לא רק בכסף, כי אם גם בתחושה שהם לא לבד מול הגופים הגדולים, ושאי אפשר לנהוג בבריאותם בחוסר אחריות מבלי לשלם על כך מחיר.

עורך דין מומחה ברשלנות רפואית מוכיח כי כשמדובר בחיי אדם ובריאותם טעות קטנה יכולה – וצריכה – לעלות ביוקר.

דילוג לתוכן