עורך דין נזקי גוף

דיני נזיקין הינו תחום המשפט, המכסה את רוב התביעות האזרחיות, שעניינן גרימת נזק.
עקרון העל של דיני הנזיקין הינו "השבת המצב לקדמותו" ולספק לאדם שנפגע כתוצאה מהתרשלות או הפרת חובה חקוקה סעד בדמות פיצוי כספי, שיכסה את הנזקים שנגרמו לו בראשי הנזק השונים.

עורך דין נזקי גוף
אילוסטרציה

דיני הנזיקין מחייבים את האחראי לגרימת נזק לפצות את הנפגעים. הנזקים האופייניים כוללים אובדן הכנסה בעבר ובעתיד, פיצוי בגין הפסדי פנסיה ו/או תנאים סוציאליים, כגון הפרשות לקרן השתלמות, פיצוי עבור הוצאות רפואיות, לרבות למשל עבור הצורך ברכישת קנאביס רפואי, פיצוי עבור עזרת הזולת ופיצוי בראש הנזק הלא ממוני של כאב וסבל. יתכנו גם פיצויים עונשיים נוספים שנועדו להעניש את התובע מעבר לפיצוי מלא.

6 עובדות קצרות על דיני נזיקין

  1. ההגדרה המשפטית של נזק גוף היא מוות, מחלה, פגיעה או ליקוי גופני, נפשי או שכלי.
  2. התיישנות – לרוב תביעות נזקי גוף יש תקופת התיישנות של 7 שנים מיום האירוע. עם זאת, ישנם חריגים, כמו בתביעות לפי חוק האחריות למוצרים פגומים (3 שנים) או במקרים של קטינים, שמועד ההתיישנות מתחיל להיספר מהגיע הקטין לגיל 18.
  3. נטל ההוכחה – על התובע להוכיח את נסיבות התאונה, התרשלות והקשר הסיבתי בין ההתרשלות לבין הנזק שנגרם.
  4. ניתן לתבוע פיצוי עבור נזק ממוני (כגון הפסד השתכרות וטיפולים רפואיים) ונזק לא ממוני (כאב וסבל).
  5. על הנפגע מוטלת חובה לפעול באופן סביר להקטנת הנזק, למשל על ידי קבלת טיפול רפואי מתאים.
  6. במקרים רבים, תביעת נזיקין תהיה בנוסף לזכויות מהביטוח הלאומי, למשל אם התאונה הינה תאונת עבודה. אבל חשוב לציין כי עפ"י החוק מסכום הפיצוי שנפסק יש לנגות את תגמולי הביטוח הלאומי ששולמו בקשר לתאונה. .

על תביעות נזיקין ומה שביניהן

כדי להוכיח תביעת נזיקין יש צורך להוכיח כי אדם או גורם כלשהו ביצע עוולה. קיימות מספר עוולות נזיקיות לפי פקודת הנזיקין, למשל התרשלות, הפרת חובה חקוקה, תקיפה ו/או נגישה (בגין נקיטת הליך סרק משפטי).
עוולות רשלנות הן נזקים הנגרמים לאנשים עקב אי סטיה מרמת זהירות , המוגדרת בדרך כלל כסטנדרט זהירות סביר.
עוולות מכוונות הן נזקים שנגרמו מהתנהגות בלתי הולמת של אחר, כגון תקיפה, הונאה וגניבה.
עוולות אחריות קפידה, בניגוד לרשלנות ובעוולות מכוונות, אינן עוסקות באשמתו של מי שגורם לנזק. במקום זאת, מקרים כאלה מתמקדים במעשה עצמו. אם מישהו או ישות כלשהי מבצעים מעשה מסוים – למשל, ייצור מוצר פגום – אותו אדם או חברה אחראים לנזק שנגרם, ללא קשר לרמת הזהירות המופעלת או כוונותיהם ו/או תקיפה ע"י כלב.

על חשיבות הייצוג המשפטי של עורך דין נזקי גוף

מתי כדאי לפנות לעורך דין נזקי גוף?

תאונות דרכים

תאונות עבודה

רשלנות רפואית

נפילות במקומות ציבוריים

פגיעות מוצר

תקיפות ואלימות

בכל אחד מהמקרים הללו, עורך דין נזקי גוף יכול לסייע בהערכת המקרה, איסוף ראיות, ניהול משא ומתן מול חברות הביטוח, ואם נדרש – ייצוג בבית המשפט.

כיצד עורך דין נזקי גוף יכול לסייע?

  • עורך דין נזקי גוף מנוסה יוכל להעריך את סיכויי התביעה ואת גובה הפיצוי הפוטנציאלי.
  • מומחה בתחום ידע אילו מסמכים רפואיים, עדויות וחוות דעת מומחים נדרשים לביסוס התביעה.
  • עורך דין נזקי גוף ינהל את התקשורת מול חברות הביטוח, מעסיקים, או כל גורם רלוונטי אחר.
  • במקרה הצורך, עורך הדין ינהל את ההליך המשפטי מתחילתו ועד סופו.
  • מומחה בתחום יפעל להבטיח כי תקבלו את מלוא הפיצוי המגיע לכם על פי חוק.

שאלות ותשובות בתחום דיני הנזיקין

הפיצוי עשוי לכלול נזק ממוני (כגון הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, עזרה סיעודית) ונזק לא ממוני (כאב וסבל, אובדן הנאות חיים). הסכום המדויק תלוי בנסיבות הספציפיות של כל מקרה.

לא בהכרח. תביעות נזיקין רבות מסתיימות בפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט. עורך דין נזקי גוף מנוסה ישאף להגיע להסדר מיטבי עבורכם, ורק אם לא תושג פשרה סבירה, יפנה להליך משפטי.

משך הזמן משתנה בהתאם למורכבות המקרה. תביעות פשוטות יחסית עשויות להסתיים תוך מספר חודשים, בעוד שתיקים מורכבים עלולים להימשך מספר שנים, במיוחד אם הם מגיעים לבית המשפט.

כן. קבלת קצבה או פיצוי מהביטוח הלאומי אינה שוללת את זכותכם לתבוע בנזיקין. עם זאת, מסכום הפיצוי יופחתו תגמולי הביטוח הלאומי, ככל שהם שולמו בעקבות התאונה. במקרים בהם מי שגרם לנזק הינו צד ג' ולא המעביד, יהא הנפגע זכאי לפחות לרבע מהפיצויים.

אין חובה חוקית, אך מומלץ מאוד. דיני הנזיקין מורכבים, וחברות הביטוח מיוצגות על ידי עורכי דין מנוסים. עורך דין נזקי גוף יכול לסייע לכם לקבל את מלוא הפיצוי המגיע לכם ולהתמודד עם המורכבויות המשפטיות.

: ראשית, דאגו לבריאותכם וקבלו טיפול רפואי. שנית, תעדו את האירוע ככל האפשר (צילומים, פרטי עדים). שלישית, דווחו על האירוע לגורמים הרלוונטיים (משטרה, מעסיק, חברת ביטוח). לבסוף, התייעצו עם עורך דין נזקי גוף בהקדם האפשרי.

זכרו, כל מקרה הוא ייחודי ומצריך התייחסות פרטנית. המידע הכללי הזה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי

נזקי גוף הם תחום מורכב בדיני הנזיקין, המצריך מומחיות וניסיון רב. פגיעות גופניות עלולות להשפיע על כל תחומי החיים – מהיכולת לעבוד ועד לאיכות החיים היומיומית. לכן, חשוב להבין את זכויותיכם

חשוב לזכור כי לכל מקרה של נזקי גוף יש מאפיינים ייחודיים. לכן, התייעצות עם עורך דין נזקי גוף מנוסה היא צעד חיוני בהגנה על זכויותיכם ובהבטחת פיצוי הולם על הנזקים שנגרמו לכם.

במשרדנו, צוות עורכי הדין המומחים בתחום נזקי הגוף עומד לרשותכם בכל שאלה או התייעצות. אנו מחויבים להעניק ללקוחותינו את הייצוג המקצועי והאיכותי ביותר, תוך הבנה עמוקה של הקשיים והאתגרים הכרוכים בהתמודדות עם נזקי גוף.

אל תתמודדו לבד. פנו אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ ראשוני!

דילוג לתוכן